Firma IBM zaprezentowała IBM ExperienceOne, czyli nowe portfolio rozwiązań dla Inteligentnego Handlu działających w chmurze, lokalnie i w środowisku hybrydowym. Dzięki niemu możliwe będzie zintegrowane zarządzanie procesami marketingu, sprzedaży oraz realizacji zamówień, co pozwoli firmom wzmacniać relacje z klientami i dostarczać oferty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Nowa oferta światowego giganta IT została zaprezentowana podczas konferencji IBM Business Analytics Forum, która odbyła się 3 czerwca br w Warszawie.
Biorąc pod uwagę ostatnie badanie IBM C-suite, w którym udział wzięło 4200 liderów firm, ponad połowa z nich deklaruje dążenie do jak największego zaangażowania klientów w kształtowanie strategii przedsiębiorstwa. Badanie pokazało, że te firmy, które zdobywają przewagę konkurencyjną, koncentrują się na interakcji z otoczeniem, także tej zapośredniczonej przez partnerów i dostawców.
Odpowiedzią na zmieniające się otoczenie biznesu jest IBM ExperienceOne, czyli zestaw predefiniowanych rozwiązań opracowany w oparciu o najlepsze praktyki oraz współpracę z 800 firmami, obejmujący oprogramowanie WebSphere Commerce, Customer Digital Experience i Enterprise Marketing Management, a także usługi doradcze, realizowane m.in za pośrednictwem praktyki IBM Interactive Experience. Rozwiązanie jest rezultatem prac badawczych IBM, rozwoju sieci 10 laboratoriów Interactive Experience, w które IBM zainwestował 100 milionów dolarów, a także wartych 3 miliardy dolarów przejęć specjalistycznych firm takich jak Sterling Commerce, Tealeaf, Coremetrics, Unica, DemandTec, Xtify i Silverpop.
IBM ExperienceOne jest podzielone na trzy podstawowe zestawy rozwiązań:
- Understand Your Customers: podstawą rozwiązania są narzędzia analityczne, pozwalające wykorzystywać dane cyfrowe, informacje na temat zachowań klientów oraz ich aktywności w serwisach społecznościowych do analizy predykcyjnej – w tym w czasie rzeczywistym. Oprócz tego rozwiązanie dostarcza narzędzi analitycznych dla urządzeń mobilnych, działających w oparciu o system Android albo iOS.
- Maximize Sales, Profit and Loyalty: rozwiązanie to daje możliwość szybkiego analizowania sytuacji oraz wykorzystania zdobytej wiedzy poprzez różne kanały sprzedaży z wykorzystaniem merchandisingu, zaś dzięki optymalizacji polityki cenowej klienci w odpowiednim czasie będą mogli otrzymywać dopasowane do nich oferty.
- Deliver Empowering Digital Experiences: jest to rozwiązanie zwiększające satysfakcję klienta w każdym etapie kontaktu. Marketerzy, a także sprzedawcy mogą łatwiej wykorzystać dane analityczne dotyczące klientów, cen i wyników sprzedażowych, dostarczając spersonalizowane oferty w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych i urządzeń mobilnych. Tym samym możliwa jest automatyzacja procesu kierowania ofert, a następnie większe zaangażowania klientów i wzrost wyników sprzedaży.
Nowe oprogramowanie przyspiesza procesy decyzyjne oparte na analizie w chmurze IBM wprowadza również do oferty nowe oprogramowanie analityczne IBM Concert. IBM Concert oferuje rozwiązania analityczne w chmurze dostępne za pośrednictwem IBM Cloud Marketplace, które pozwalają na zarządzanie coraz większą liczbą złożonych procesów oraz zadań. Wspierają przy tym rosnącą liczbę pracowników mobilnych, wykorzystując rolę współpracy społecznościowej jako integralnej części procesu decyzyjnego, zapewniają także stały dostęp do danych i analiz. Angażują również pracowników zdalnych, którzy mogą brać udział w komunikacji oraz błyskawicznie aktualizować dane za pomocą urządzeń mobilnych.